نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و تأثیر آن بر رونق کسب‌وکار

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و تأثیر آن بر رونق کسب‌وکار

ارتباط با مشتریان یکی از استراتژی های تاثیرگذار در رونق فروش شرکت ها است و امروزه این کار توسط نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان صورت می گیرد.

در بازار رقابتی و سخت امروزی، شناسایی مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتری دائمی قدم بسیار مهمی برای رونق کسب‌وکار محسوب می‌شود، اما ارتباط با مشتریان و درک نیازهای آنها باعث می‌شود که مشتریان شرکت از عملکرد آن رضایت داشته و سراغ گزینه‌های دیگر نروند. بنابراین، صاحبان مشاغل در قدم اول باید مشتریان خود را حفظ کنند، و در گام دوم سراغ جذب مشتریان بالقوه بروند.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از برنامه‌های کامپیوتری، قدم‌های بزرگ‌تری در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان برداشته شده است و بسیاری از شرکت‌ها به سمت نرم‌افزارهای کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند روی آورده‌اند. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یکی از این  نرم‌افزارهای پیشرفته  است که ارتباط بین مشتریان و شرکت‌ها را آسان‌تر می‌کند. در این نرم‌افزار مشتریان می‌توانند به عملکرد شرکت‌ها و اداره‌جات امتیاز دهند و برنامه‌های آینده آنها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

* نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یکی از نوآوری‌های جدید در علم مدیریت است که امکان برقراری ارتباط بین شرکت و مشتریان را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار به‌منظور مدیریت و آنالیز تعاملات بین مشتری و شرکت استفاده می‌شوند و می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای وضعیت مشتریان و وفاداری آنها را به برنامه شرکت نشان دهند.   نرم‌افزار مدیریت   ارتباط با مشتریان به بهبود رابطه تجاری بین آنها و همچنین حفظ مشتریان شرکت کمک می‌کند و می‌تواند فروش شرکت را بالا ببرد.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به شکل‌های مختلف ارتباط بین مشتری و شرکت را میسر می‌سازد. کانال‌های ارتباطی بین مشتری و شرکت شامل وب‌سایت شرکت، تلفن، چت زنده، پست الکترونیکی و رسانه‌های اجتماعی هستند که گزارش آنها به نرم‌افزار داده می‌شود و نرم‌افزار می‌تواند نتایج را تحلیل کند. نتیجه آنالیز ارتباط بین مشتری و شرکت به‌صورت اطلاعات مرتب شده در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند استراتژی شرکت را بر مبنای این گزارش‌ها قرار دهند.

طراحی مناسب نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان    و اهمیت دادن به نتایج آن می‌تواند یک ابزار بازاریابی مناسب باشد که منجر به جذب مشتریان بالقوه شود. با توجه به برنامه وفاداری شرکت‌ها، هرچه اهمیت شرکت به مشتریان خود بیشتر باشد، یک نوع تبلیغ غیرمستقیم برای شرکت صورت می‌گیرد و این تبلیغ غیرمستقیم درنهایت می‌تواند به افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر منجر شود.

* تأثیر نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان بر رونق کسب‌وکار

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می‌تواند به شکل‌های مختلفی برای رونق کسب‌وکار شرکت‌ها مناسب باشد. برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

 کنترل برنامه وفاداری مشتریان شرکت‌ها:

همان‌طور که در مطالب قبلی ذکر گردید، شرکت‌های برای قدردانی از مشتریان دائمی خود و ترغیب آنها به پایبندی به شرکت، برنامه‌های وفاداری طرح‌ریزی می‌کنند و در جریان آن به شکل‌های مختلف از مشتریان خود سپاسگزاری می‌کنند. بنابراین کنترل مداوم این برنامه می‌تواند تعداد مشتریان شرکت را در حد قابل قبولی حفظ کند.

 نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان   این قابلیت را دارد که رجوع مشتریان به شرکت را تحت نظر داشته باشد و تأثیر برنامه وفاداری شرکت را بر تعداد مشتریان بسنجد. به کمک این نرم‌افزار، شرکت می‌تواند برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت خود در زمینه اهدای جایزه یا لوح تقدیر در اختیار مشتریان خود قرار دهد و به حفظ ارتباط بین مشتری و شرکت کمک کند.

 کاهش هزینه ارتباط و همچنین تبلیغات:

امروزه بسیاری از شرکت‌ها بخش عمده‌ای از بودجه خود را به مبحث ارتباط با مشتریان و تبلیغات تخصیص می‌دهند. تبلیغات و کشاندن مشتری به برنامه‌های شرکت می‌تواند هزینه بسیاری داشته باشد و از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه نباشد.

اما به کمک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات خود را بدون هزینه اضافه به کاربران و مشتریان خود ارسال کنند و از این طریق آنها را به برنامه‌های خود دعوت کنند. همچنین استفاده از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان این امکان را به شرکت می‌دهد که تبلیغات خود را از طریق نرم‌افزار انجام دهد. این شیوه باعث می‌شود که تبلیغات کاغذی یا رسانه‌ای به حداقل برسد و شرکت می‌تواند به کمک مشتریان خود فرایند تبلیغات را انجام دهد.

 افزایش فروش:

شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای ادامه حیات خود نیاز دارند که به‌صورت ماهانه تعداد مشتریان و همچنین فروش خود را افزایش دهند. افزایش تعداد مشتریان یک شرکت به معنی توسعه تبلیغ غیرمستقیم و گسترش شبکه‌ای کالاها و خدمات می‌شود. این شرکت‌ها افزایش فروش به‌صورت مویرگی و شبکه‌ای را به تبلیغات رسانه‌ای ترجیح می‌دهد و به مشتریان خود توصیه می‌کنند که کالاهای آنها را تبلیغ کنند.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان امکان ارتباط هم‌زمان با چند مشتری را به مدیران روابط عمومی شرکت می‌دهد. این ارتباط ممکن است به‌صورت پیام نوشتاری، چت زنده، پیام صوتی یا ارتباط تصویر باشد که به کمک نرم‌افزار میسر می‌شود. این ارتباط هم‌زمان باعث می‌شود شرکت تبلیغات خود را به شکل بهتری انجام دهد و جامعه هدف بیشتری برای تبلیغ داشته باشد.

* قابلیت‌های نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان پل ارتباطی مناسبی بین مشتری و مدیران شرکت‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، می‌تواند عملکرد مشتریان را به‌صورت تفکیک ارائه دهد. میزان خرید هر مشتری و همچنین میزان فروش کلی شرکت به‌صورت گزارش‌های ماهانه، فصلی و سالانه در این نرم‌افزار ارائه می‌شود. با توجه به اینکه در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، هر مشتری یک صفحه کاربری شخصی دارد، می‌تواند اطلاعات خرید خود را داشته و برنامه‌های شرکت را از طریق آن دریافت کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های    نرم‌افزار مدیریت    ارتباط با مشتریان به توانایی آن در ارائه میزان سودآوری هر مشتری برای شرکت برمی‌گردد. در صفحه کاربری هر مشتری، اطلاعات خرید و تعداد آنها به‌طور کامل ذکر می‌شود و مدیران شرکت و سازمان به این اطلاعات دسترسی دارند. بنابراین، شرکت می‌تواند سودآوری تکی هرکدام از مشتریان را حساب کرده و در ارائه کارت تخفیف یا کارت هدیه به آنها کمک کند.

کمک به انبارداری و اطلاع از دارایی شرکت از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. در این نرم‌افزار میزان فروش ماهانه و سالیانه به‌طور کامل ذکر می‌شود. لذا، می‌توان به اطلاعات این نرم‌افزار استناد کرده و دارایی شرکت و انبار را محاسبه کرد.

 شرکت فرزان کارت آسیا با سال‌ها سابقه در فروش نرم‌افزارهای شرکتی ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است و برای اطلاع از قابلیت‌ها و قیمت این نرم‌افزار می‌توانید با شرکت در ارتباط باشید.

مشاوره و سفارشات

 


نظرات بینندگان

هنوز نظری ثبت نگردیده است. شما اولین نفری باشید که نظر می دهید

ضمن تشکر از شما، نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از تایید همکاران نظر شما قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال پیام شما با مشکلی مواجه شده است، لطفا بعدا تلاش نمایید