معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند نقش مهمی درارتباط مشتری وشرکت داشته باشدوانجام مناسب آنهامعیارخوبی برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است.

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان به صورت یک تعریف کلی و اصلی انجام می‌شود که معیارهای مختلفی در آن مشخص می‌شود. اگر این معیارها در بهترین سطح خود قرار داشته باشند می‌توان آن نرم افزار را به عنوان بهترین انتخاب کرد. طبیعتاً در هر پروژه‌ای انتخاب بهترین گزینه یا بهترین شخص و حتی بهترین سیستم نیاز به بررسی عملکرد آن و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل آن دارد. به‌عنوان‌مثال، برای انتخاب بهترین فرد در یک مجموعه، علاوه بر اینکه باید کارایی آن در شرایط مختلف را در نظر بگیریم، لازم است که توانایی آن در انجام پروژه‌های بزرگتر را نیز بررسی کنید. برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان نیز باید با همین شیوه حرکت کنیم.

 انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان به فاکتورهایی که در اختیار صاحب کار و مشتری قرار می‌دهند و شرایطی که برای این ارتباط به وجود می‌آورند بستگی دارد. همان‌طور که در مطالب قبلی نیز عنوان شود (امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان)، نرم افزار باشگاه مشتریان به عنوان یک پل ارتباطی بین صاحب شرکت و مدیران با مشتریان و خریداران شناخته می‌شود. حال اگر این پل بتواند وظیفه محوله را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و این ارتباط را به شکل قوی‌تر و مؤثرتری به سرانجام برساند، می‌توان گفت که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را در اختیار داریم.

 حال برای بررسی و انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان به چند فاکتور مهم و تأثیرگذار اشاره خواهیم کرد و مختصری در مورد هرکدام توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید!

 بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان و نقش آن در ارتباط

اولین و مهم‌ترین وظیفه نرم افزار باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط مؤثر بین مدیران یک موسسه و مشتریان آن است. بنابراین اگر یک نرم افزار بتواند این ارتباط را به شکل مناسبی برقرار کند و تعداد بیشتری از افراد در این ارتباط نقش داشته باشند، می‌توان از آن نرم افزار به عنوان بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان یاد کرد. امروز انواع مختلف و در نسخه‌های متفاوتی از این اتوماسیون در بازار وجود دارند و هر کدام از آنها برای تعداد مشخصی از مشتریان و فروشندگان در نظر گرفته شدند. هرچه جامعه‌ای که در این باشگاه حضور دارند و ارتباط مؤثر با هم دارند وسیعتر باشد شانس ما برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان بیشتر خواهد بود.

ارتباط موثر در بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

 البته باید پذیرفت که ارتباط و مؤثر بودن آن تنها به تعداد فراوان و مشتریان و مخاطبان بستگی ندارد و عوامل دیگری مانند کیفیت بالا در این ارتباط نیز مهم است. شاید یک نرم افزار بتواند شرایط ارتباط مستقیم با تعداد مشتریان نامحدود فراهم آورد و شرکت این امکان را داشته باشد که همه مشتریان خود را وارد این باشگاه کند؛ اما اگر این مشتریان امکان استفاده مناسب از محیط نرم افزار را نداشته باشند و در حالت کلی محیط کاربری نرم افزار کیفیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان گفت که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را در اختیار داریم.

 امکان دسته‌بندی مشتریان و اعطای امتیاز به آنها

 یکی دیگر از کمک‌های که اتوماسیون باشگاه مشتریان می‌تواند به صاحب شرکت و مدیر راهبردی آن بکند این است که مشتریان را در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی کنند و برای این دسته‌بندی‌ها معیارهای مشخصی داشته باشد. حتی اگر به بقالی سر کوچه و رفتارهای آن توجه کرده باشید، می‌بینید که این شخص برای تعدادی از مشتریان خود احترام ویژه‌ای قائل است و در صورت امکان برای آنها تخفیف نیز در نظر می‌گیرد. حال اگر در یک شرکت بزرگ نیز این امکان برای مدیران راهبردی فراهم باشد می‌تواند تسلط بیشتری بر مشتریان خود داشته و امتیازات مختلفی برای آنها در نظر بگیرد.

دسته بندی مشتریان در بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

 بااین‌وجود برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان دو معیار مهم است. معیار اول امکان دسته‌بندی مشتریان به گروه‌های مختلف و اعطای امتیاز به آنها است. درواقع این نرم افزار باید این توانایی را داشته باشد که به صورت هوشمند به هر کدام از این مخاطبان امتیاز بدهد و آنها را در یک جدول مشخص جابجا کند. انعطاف‌پذیری نرم افزار نیز در برابر معیارهای سنجش مهم است. شاید تولیدکننده نرم افزار طرز فکری متفاوت از یک صاحب کسب و کار داشته باشد و صاحب شرکت لازم بداند که معیارهای خود را برای رتبه‌بندی مشتریان در نظر بگیرد. بنابراین اگر این اتوماسیون بتواند این دو شرایط را فراهم آورد می‌توان ادعا کرد که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است.

 امکان برگزاری نظرسنجی در فواصل زمانی مشخص

 یکی از مهم‌ترین مزایایی که یک باشگاه مشتریان می‌تواند در اختیار صاحب کسب و کار و مدیران ارشد آنها قرار دهد این است که شرایط نظرسنجی از مشتریان را برای آنها فراهم کند. نظرسنجی بهترین شیوه برای قضاوت در مورد یک کالا یا یک خدمات خاص است و انجام آن نیاز به هزینه بالایی ندارد. از طرفی برخی از محصول‌ها و خدمات به کمک آزمایش بررسی نمی‌شود و نظرسنجی می‌تواند آنها را به شکل مناسبی مورد قضاوت قرار دهد. بنابراین بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند این نظرسنجی را به شکل درستی انجام دهد.

امکان نظرسنجی در بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

 برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید نحوه نظرسنجی و دریافت نظر مشتریان را مورد بررسی قرار داد. امروزه افراد جامعه زمان کافی برای مطالعه متون طولانی و پیچیده ندارند و ترجیح می‌دهند که یک متن کوتاه و جامع را بخوانند و هدف اصلی آن را دریافت کنند. بنابراین انتظار می‌رود که انجام نظرسنجی بر اساس این معیار انجام گیرد و زمان زیادی از مشتریان و مخاطبان شرکت نگیرد. بااین‌وجود اگر بخواهیم یک معیار دیگر برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان معرفی کنیم، بدون شرح انجام نظرسنجی‌های مناسب و استاندارد یک فاکتور مهم و تأثیرگذار است.

 فراهم آوردن امکان تبلیغ و معرفی کالا برای شرکت

 اگرچه نفس استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان به ارتباط مستقیم و متقابل بین مدیریت شرکت و مشتریان آن برمی‌گردد، اما باید اذعان داشت که بخشی از هدف‌گذاری آنها انجام تبلیغ و معرفی کالاهای جدید است. درواقع این شرکت‌ها دوست دارند در کنار ارتباط با مشتریان خود، کالاها و محصولات جدید خود را معرفی کنند و از آنها بخواهند که در مورد این کالا یا خدمات نظر بدهند. انجام این فرایند نه‌تنها به بهبود کیفی  محصول  کمک می‌کند، بلکه نوعی تبلیغ غیرمستقیم نیز صورت می‌گیرد و شرکت دوست دارد این خدمات و تبلیغات به این افراد بیشتری تبلیغ شود.

تبلیغ در بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

 حال اگر شما یک مدیر شرکت باشید و امکان معرفی محصولات و کالاهای جدید خود را داشته باشید، آیا سعی نمی‌کنید که سایر خدمات خود را معرفی کنید؟ باید اعتراف کرد که تبلیغ نیز بخش مهمی از این نرم افزار است. بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند این امکان را در اختیار مدیران و تیم بازاریابی شرکت قرار دهد. البته می‌توان ادعا کرد که وظیفه اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان فراهم آوردن امکان تبلیغ و معرفی کالا برای شرکت نیست، اما یک نرم افزار بخواهد در بازار رقابتی نقش مهمی داشته باشد و شرکت‌های بیشتری از آن استفاده کنند نیاز دارد که با توجه به این معیارها خود را در بین افراد جامعه به عنوان بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان   معرفی کنند.

 ثبت اطلاعات رفتاری و خرید مشتریان و معرفی الگوهای آماری برای بخش بازاریابی

 برخی از شرکت‌ها کار چندان سختی ندارند و با توجه به اینکه تنها یک محصول یا یک طیف خاص از محصولات را عرضه می‌کنند، با کمترین دردسر می‌توانند الگوهای رفتاری مشتریان خود را تعیین کنند. این در حالی است که برخی از فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های بزرگ فروش لوازم منزل یا شرکت‌هایی مانند بانک‌ها با افراد مختلفی سرکار دارند و هر کدام از آنها از یک تیپ رفتاری بخصوص برخوردار هستند. مشخص کردن الگوهای رفتاری این افراد و برنامه‌ریزی بر اساس آن کار بسیار مشکلی است و باید اعتراف کرد که از توانایی یک انسان معمولی خارج است، اما این انتظار می‌رود که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان توانایی انجام این کار را داشته باشد.

بررسی اطلاعات در بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

 برای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان معیارهای مختلفی ذکر شده که هر کدام از این معیارها به شکل خاصی بر رابطه مشتری و مدیر شرکت مؤثر است. اما ثبت اطلاعات رفتاری و خرید مشتریان و تعیین یک الگوی رفتاری از آنها برای بخش بازاریابی بسیار مهم است و اگر یک شرکت بتواند این الگو را به شکل درستی به دست بیاورد می‌تواند برنامه‌های بلندمدت خود را بر اساس همین الگو مشخص کند. البته این به معنی ورود به حریم شخصی مشتریان نیست و نرم افزار بدون آنکه به اطلاعات شخصی مشتریان دسترسی داشته باشد باید بتواند الگوی رفتاری آنها را به دست بیاورد.

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان یک معیار کیفی است که با توجه به شواهد و توانایی‌های نرم افزار مشخص می‌شود. این موضوع بدین معنی است که یک شرکت اگر بتواند قابلیت‌های نرم افزار خود را در حوزه‌های مختلف بهبود ببخشد امکان دارد در بازار کار نیز فضای مناسبی برای خود فراهم آورد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار باشگاه مشتریان و دریافت مشخصات آنها به وب‌سایت فرزان کارت آسیا مراجعه کنید و برای سفارش محصول با ما در تماس باشید.

مشاوره و سفارشات

 


نظرات بینندگان

هنوز نظری ثبت نگردیده است. شما اولین نفری باشید که نظر می دهید

ضمن تشکر از شما، نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از تایید همکاران نظر شما قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال پیام شما با مشکلی مواجه شده است، لطفا بعدا تلاش نمایید