کارت وفاداری و باشگاه مشتریان

کارت وفاداری و باشگاه مشتریان

کارت وفاداری و باشگاه مشتریان به عنوان سیستم وفاداری مشتریان تعریف می‌شوند و از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان پل ارتباطی استفاده می‌شود

سیستم وفاداری مشتریان سیستم وفاداری مشتریان یکی از مهمترین و پرکاربردترین روش‌ها برای حفظ مشتری و افزایش فروش است که از سه قسمت کارت وفاداری، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و باشگاه مشتریان تشکیل شده است. سیستم وفاداری یک روش برای نزدیک نگه داشتن مشتریان و درگیر کردن آنها در برنامه‌های مختلف سازمان است که به طور بالقوه می‌تواند به افزایش آمار فروش شرکت کمک کند.

 در این مطلب ضمن معرفی کارت وفاداری و باشگاه مشتریان می‌خواهیم نحوه عملکرد آنها را توضیح دهیم و ببینیم که برای پیاده سازی آن به چه سیستم‌هایی نیاز داریم.

کارت وفاداریکارت وفاداری چیست؟

سیستم وفاداری مشتریانکارت وفاداری (Loyalty Card) یک نوع کارت هوشمند است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و می‌توان اطلاعات مشتری را بر روی آن ذخیره کرد. هر کدام از این کارت‌ها به صورت اختصاصی به یک نفر داده می‌شود و تمامی اطلاعات او بر روی آن ذخیره شده است. این اطلاعات شامل اطلاعات فردی مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات خرید، و اطلاعات امتیازی در طول فعالیت مشتری است. کارت وفاداری مشتریان قابلیت ارائه این اطلاعات را دارد و امکان تغییر آن نیز با کمک دستگاه‌های مخصوص وجود دارد.

باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان چیست؟

سیستم وفاداری مشتریانباشگاه مشتریان یک فضای مجازی شبیه به باشگاه‌های ورزشی است که مشتریان یک شرکت از طریق آن با شرکت در ارتباط هستند. این باشگاه به عنوان پل ارتباطی در نظر گرفته می‌شود و شرکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند محصولات جدید خود را در آن معرفی کنند و در مورد برنامه‌های مختلف خود از مشتریان بپرسند. استفاده از باشگاه مشتریان با مزایای متعددی همراه است که ساده‌ترین آنها جلوگیری از رفتن مشتریان به سراغ شرکت‌های دیگر و امکان تبلیغ و معرفی برای محصولات فعلی و محصولات جدید است.

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان انواع باشگاه مشتریان

 به طور کلی سیستم وفاداری مشتریانباشگاه مشتریان چیزیست که تحت کنترل شرکت‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارد و می‌توانند استراتژیهای متفاوتی نسبت به آن داشته باشند. برخی از آن به عنوان یک محیط ایزوله برای مشتریان خود استفاده می‌کنند و برخی آن را به عنوان یک سیستم تبلیغات در نظر می‌گیرد. به همین دلیل باشگاه‌های مشتریان در دو نوع هستند:

سیستم وفاداری مشتریانباشگاه مشتریان باز:برای ورود به این باشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد و در حقیقت شرکت‌ها از آن عنوان یک ابزار تبلیغات استفاده می‌کنند. در این حالت نیازی نیست که فرد مشتری دائمی شرکت باشد، بلکه تنها این فرصت به آنها داده می‌شود که در باشگاه حضور داشته باشند و شرکت نیز از آن به عنوان یک فرصت بالقوه برای معرفی کسب و کار خود و محصولات آن استفاده می‌کند.

سیستم وفاداری مشتریانباشگاه مشتریان بسته: این باشگاه به صورت کاملاً ایزوله مخصوص مشتریان دائمی و اصلی شرکت است و امکان ثبت نام به سایر افراد داده نمی‌شود. تمامی افراد ورودی به این باشگاه باید از فیلتر شرکت مورد نظر عبور کنند.

باشگاه مشتریان سیستم وفاداری مشتریان چگونه عمل می‌کند؟

بطور کلی قرار گرفتن کارت وفاداری مشتریان و باشگاه مشتریان در کنار یکدیگر باعث ایجاد یک سیستم هوشمند می‌شود که تحت عنوان سیستم وفاداری مشتریان شناخته می‌شود. نحوه عملکرد این سیستم در چند گام انجام می‌شود:

سیستم وفاداری مشتریانثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان و صدور کارت وفاداری برای او

سیستم وفاداری مشتریانثبت اطلاعات مشتری مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات خرید و امتیاز

سیستم وفاداری مشتریانایجاد یک صفحه شخصی یا پروفایل برای فرد و امکان تغییر آن توسط مشتری

سیستم وفاداری مشتریانثبت اطلاعات خرید مشتری با کمک سیستم هوشمند و اسکن کارت

سیستم وفاداری مشتریانانتقال اطلاعات به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

سیستم وفاداری مشتریانجمع آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها به عنوان بانک اطلاعات.

 روند استفاده ازسیستم وفاداری مشتریان سیستم وفاداری مشتریان به این صورت است که به مشتری یک کارت وفاداری داده می‌شود. در فروشگاه هم یک دستگاه کارت خوان NFC pad نصب می‌شود که امکان دریافت و تغییر اطلاعات کارت را دارد. زمانی که مشتری برای خرید به فروشگاه مراجعه می‌کند، بعد از اتمام خرید، با کمک دستگاه کارتخوان اطلاعات خرید ثبت شده و به صورت هوشمند به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان انتقال داده می‌شود. این اطلاعات به مرور زمان تبدیل به یک بانک اطلاعاتی می‌شود که شرکت می‌تواند از آن در برنامه‌های مختلف استفاده کند.

باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان چرا سیستم وفاداری مشتریان

با توجه به توضیحاتی که دادیم، احتمالا تا حدود زیادی در مورد مزایای سیستم وفاداری مشتریان می دانید و درک درستی از عملکرد آن دارید. اما اگر می‌خواهید در مورد دلیل استفاده از کارت وفاداری و باشگاه مشتریان بدانید به موارد زیر توجه کنید:

سیستم وفاداری مشتریاننگه داشتن مشتری در چرخه خرید و فروش فروشگاه

سیستم وفاداری مشتریانحفظ مشتری به عنوان یک مشتری وفادار در بازار رقابتی

سیستم وفاداری مشتریانامکان ایجاد الگوی مشخص برای خرید مشتریان و تعیین استراتژی با توجه به آن

سیستم وفاداری مشتریانانجام عکس العمل مناسب با توجه به رفتار مشتریان

سیستم وفاداری مشتریانتعریف برنامه‌های فروشگاه با توجه به تغییر تعداد و عکس العمل مشتریان نسبت به محصولات

سیستم وفاداری مشتریانایجاد ارتباط ساده و کم هزینه با مشتریان برای نظرسنجی و پرسش و پاسخ

سیستم وفاداری مشتریانایجاد ارتباط بین مشتریان با یکدیگر به عنوان یک جامعه مجازی

سیستم وفاداری مشتریانامکان تبلیغ و معرفی محصولات فعلی و محصولات جدید.

باشگاه مشتریان ابزارهای لازم برای پیاده سازی سیستم وفاداری مشتریان

به نظر می‌رسد که پیاده سازی سیستم وفاداری مشتریان سیستم وفاداری مشتریان می‌تواند با مزایای متعددی هم برای مشتریان و هم برای فروشگاه‌ها و شرکت‌ها همراه باشد. در حقیقت شرکت‌ها می‌توانند از این اطلاعات برای جلب توجه مشتریان بیشتر استفاده کنند و مشتریان نیز امکان درصد تخفیف بیشتر را دارند. اگر به فکر پیاده‌سازی آن هستید باید سه قسمت زیر را فراهم کنید:

سیستم وفاداری مشتریانکارت هوشمند:کارت‌های هوشمند مانند کارت مایفر 1k و کارت نوار مغناطیسی در این مورد بهترین گزینه هستند. این کارت‌ها به عنوان کارت وفاداری مشتریان در نظر گرفته می‌شوند و اطلاعات مشتری به صورت رمز گذاری شده بر روی آنها ذخیره می‌شود.  از بخشسیستم وفاداری مشتریانکارت مایفر سیستم وفاداری مشتریانمی‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این کارت‌ها به دست بیاورید.

سیستم وفاداری مشتریاندستگاه کارتخوان NFC pad: این دستگاه به عنوان یک دستگاه کارتخوان به کار گرفته می‌شود و وظیفه دریافت اطلاعات کارت وفاداری و انتقال آن به باشگاه مشتریان را برعهده دارد. این کارتها به صورت تماسی هستند و به کمک آن می‌توان نحوه دریافت امتیاز یا کسر امتیاز را نیز محاسبه کرد. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه‌ها می‌توانید از بخشسیستم وفاداری مشتریانسیستم اعتباریسیستم وفاداری مشتریاناستفاده کنید.

سیستم وفاداری مشتریاننرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان:نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا نرم افزار CRM بخش هوشمند در سیستم وفاداری مشتریان است. این نرم افزار به مانند روح و پل ارتباطی بین سخت افزارهای مختلف قرار می‌گیرد و کاربر و شرکت فروشنده به کمک آن ارتباط دارند.

در انتها به عنوان نتیجه گیری باید متذکر شویم که سیستم وفاداری مشتریان برای نگهداری مشتریان و جلوگیری از تأثیر تبلیغات رقبا پیاده‌سازی می‌شود. بنابراین پرداخت قیمت کارت وفاداری و قیمت باشگاه مشتریان نه تنها هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات دیگر مصون کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید کارت وفاداری مشتریان و خرید باشگاه مشتریان می‌توانید از شماره‌های درج شده در بنر زیر استفاده کنید.

مشاوره و سفارشات

 


نظرات بینندگان

هنوز نظری ثبت نگردیده است. شما اولین نفری باشید که نظر می دهید

ضمن تشکر از شما، نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از تایید همکاران نظر شما قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال پیام شما با مشکلی مواجه شده است، لطفا بعدا تلاش نمایید