وفاداری مشتریان با 5 استراتژی قیمت گذاری هوشمندانه

وفاداری مشتریان با 5 استراتژی قیمت گذاری هوشمندانه

کسانی که به دنبال به دست آوردن وفاداری مشتریان هستند باید از استراتژی قیمت گذاری هوشمند استفاده کنند تا با مشتریان وفادار و دائمی سروکار داشته باشند.

پس شما هم زمان، تلاش و کار بسیار زیادی انجام می‌دهید که مشتریان جدید به دست بیاورید اما خبری از وفاداری مشتریان نیست؟! راهکارهای مختلفی به کار می‌برید که یک مشتری به پروژه و کسب و کار شما برگردد اما چنین چیزی میسر نشده است؟! مطالعه صورت گرفته در مورد خرید اینترنتی توسط موسسه RJMetrics نشان می‌دهد که حدود ۳۲ درصد از مشتریان برای خرید دوم اقدام می‌کنند. اگر چه این آمار خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، اما باید به این مورد توجه کنید که به مرور زمان  به احتمال بیشتری برای خرید سوم و چهارم و پنجم اقدام می‌کنند.

این یعنی اگر شما فقط یک بار مشتری را برگردانید فرصت دستیابی به وفاداری مشتریان را نصیب خود کرده‌اید و شانس فروش خود را افزایش خواهید داد. یکی از بهترین راهکارهای ایجاد وفاداری طولانی مدت این است که شما از استراتژی‌های قیمت گذاری هوشمند استفاده کنید. مثلاً از کوپن برای برخی از مشتریان استفاده کنید، روش‌های مختلف متقاعد کننده به کار ببرید، یا استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید. در اینجا منظور ما پیشنهاد تخفیف دائمی نیست که در همه جا پیدا می‌شود.

بیاید کمی در مورد استراتژی‌های مختلف صحبت کنیم و راهکارهای به‌دست‌آوردن وفاداری مشتریان را بشناسیم.

کارت تخفیف اولین استراتژی قیمت گذاری؛ وعده پاداش پس از خرید

 شما ممکن است استراتژی‌های مختلفی برای جذب مشتری به کار گرفته باشید کهپرینتر چاپ کارت پی وی سیچاپ کارت تخفیف پرینتر چاپ کارت پی وی سییکی از آنهاست. این استراتژی تقریباً به عنوان یک استراتژی عمومی شناخته می‌شود و معمولاً اکثر شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. حتی برخی از وب سایت‌ها با رفتار نامناسب خود باعث شده‌اند که مشتریان نسبت به ارائه تخفیف و کارت تخفیف ناامید باشند.

 اما شما به جای ارائه یک تحفیف در اولین سفارش مشتری، سعی کنید به او وعده پاداش برای تکمیل خرید بدهید. به عنوان مثال، به جای اینکه شما ۵ هزار تومان از سفارش اول خود را به عنوان تخفیف در نظر بگیرید، به او یک کد تخفیف بدهید که ۱۰ دلار در سفارش بعدی مشتری تحویل بگیرد.

 حتی اگر در صورتی که نتیجه کار را به صورت سریع نگیرید بازهم این استراتژی در وفاداری مشتریان بهتر است؛ زیرا:

چاپ کارت تخفیف مشتری خود را برای سفارش دوم آماده می‌کند و این در ذهن او شکل می‌گیرد؛

چاپ کارت تخفیف نیازی نیست که خرید مشتری فقط محدود به یک نام تجاری جدید باشد و ممکن است برای سفارش‌های دوم و سوم به سراغ محصولات دیگری برود؛

چاپ کارت تخفیف اگر مشتری بداند که شما مایل به ارائه پاداش به آنها هستید، تمایل بیشتری برای وفاداری به فروشگاه شما دارند. طبیعتاً لذت بردن از خوشحالی خوب است، اما طولانی نیست و مشتریان این موضوع را می‌دانند.

کارت تخفیف

 کارت تخفیفپاداش برای خرید چندگانه یا خرید عمده‌ای

 وقتی که شما در جریان خرید به مشتری وعده پاداش می‌دهید، این ذهنیت در آن‌ها به وجود می‌آید که برای خرید دوباره یا برای صرف مقدار مشخصی پول برنامه ریزی کنند. برای درک این موضوع شما می‌توانید یک برنامه کامپیوتری یا یک بازی هوشمند روی گوشی‌های هوشمند در نظر بگیرید که شما برای بدست آوردن سکه و مجوز برای رفتن به مراحل بعد باید هزینه کنید.

خب طبیعتاً همه ما ترجیح می‌دهیم که بازی را به صورت رایگان یا با کمترین هزینه ممکن انجام دهیم. اما پیشنهاد تولیدکنندگان بازی چیست؟! تولیدکنندگان بازی پیشنهاد می‌دهند که شما در ازای معرفی کردن افراد جدید، تخفیف بیشتر یا سکه بیشتری دریافت کنید. این روش ناخودآگاه ما را مجبور می‌کند که دوستان و آشنایان خود را به بازی معرفی کنیم و کم کم آنها را درگیر کنیم. این موضوع بدون اینکه خودمان هم اطلاع داشته باشیم باعث وفاداری مشتریان می‌شود و مدت زمان بیشتری درگیر بازی هستیم.

حالا اگر شما بخواهید از این استراتژی برای بالا بردن وفاداری مشتریان استفاده کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

چاپ کارت تخفیف به مشتریانی که تعداد مشخصی خرید داشته‌اند پاداش بدهید: به عنوان مثال، برای این کار شما می‌توانید به کسانی که ۵ سفارش داده‌اند ۱۰ درصد تخفیف و به کسانی که ۱۰ سفارش دادند ۲۰ درصد تخفیف در نظر بگیرید.

چاپ کارت تخفیف تخفیف برای خریدارانی که یک محصول را چند بار سفارش می‌دهند: فرض بگیرید که شما یک محصول پرفروش دارید که یک نفر برای چند بار در طول ماه آن را سفارش می‌دهد. شما برای این افراد می‌توانید تخفیف مشخصی مانند ۱۰ درصد یا ۲۰ درصد در نظر بگیرید تا تمایل بیشتری به خرید محصول شما پیدا کند.

چاپ کارت تخفیف قیمت‌های خود را برای گروه‌های خاص از مشتریان کاهش دهید: در مطالب قبل ما به چاپ کارت شناسایی تخفیف دار و چاپ کارت پرسنلی تخفیف دار اشاره کردیم. در حقیقت شما می‌توانید گروه خاصی از جامعه را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب کنید و با آنها تخفیف دهید. مثلاً شما از جانبازان و ایثارگران بخواهید که کارت شناسایی جانبازی یا کارت شناسایی ایثارگری خود را به عنوان کارت خرید استفاده کنند و از این طریق به آنها تخفیف بدهید. این به مرور زمان به وفاداری مشتریان خاص به کسب و کار شما کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که همیشه وفاداری مشتریان در یک روز شامل صرفه جویی در هزینه نیست و ممکن است در برخی موارد هزینه شما بالاتر از درآمد باشد. اما فراموش نکنید که این یک استراتژی بلند مدت است و شما باید بر روی نتیجه بلندمدت آن سرمایه گذاری کنید.

کارت تخفیف قیمت گذاری بر مبنای اعضا

 اگر شما مواد غذایی خود را از یک فروشگاه محلی می‌خرید، به احتمال زیاد با کارت عضویت آشنایی دارید و می دانید که فلسفه استفاده از آنها به چه صورت است. معمولاً برای خریداران کارت عضویت هزینه‌ای ندارد و فعالیت خاصی را برای آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

 اما دارندگان کسب و کار می‌توانند از چاپ کارت عضویت برای به‌دست‌آوردن وفاداری مشتریان استفاده کنند. حالا فرض بگیرید که شما عضوی از باشگاه مشتریان فروشگاه محله خود هستید. اگر متوجه شوید که عضویت شما در این باشگاه باعث شده که قیمت برخی از محصولات ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین‌تر بیاید، باز هم به سراغ فروشگاه‌های دیگر خواهید رفت؟!
کارت عضویت

 این می‌تواند فلسفه اصلی چاپ کارت وفاداری و باشگاه مشتریان باشد. کارت وفاداری یا کارت عضویت ابزاری برای ثبت اطلاعات مشتریان در نرم افزار باشگاه مشتریان است. در طرف مقابل نرم افزار باشگاه مشتریان فرصت کافی برای کنار هم قرار گرفتن مشتریان و به دست آوردن اطلاعات به صاحب کسب و کار می‌دهد. اما شما استراتژی‌های قیمت گذاری خود را برای اعضای باشگاه می‌توانید به شکل‌های زیر انجام دهید:

چاپ کارت تخفیف به طور مرتب اقلامی که شامل تخفیف هستند یا قیمت پایین‌تر دارند را تغییر دهید: این استراتژی باعث می‌شود که برخی از اعضای موجود تمایل بیشتری به ماندن داشته باشند و  برای افراد غیر عضو هم تمایل ثبت‌نام به وجود بیاید.

چاپ کارت تخفیف ایجاد رده‌های مختلف عضویت و افزایش تخفیف با توجه به سطوح آن: به عنوان مثال شما می‌توانید برای اعضای برنز ۵ درصد، برای اعضای نقره‌ای ۱۰ درصد و برای اعضای طلایی ۱۵ درصد تخفیف در نظر بگیرید.

چاپ کارت تخفیف فراهم آوردن امکان ذخیره‌سازی آمار خرید: فرض بگیرید که مشتریان شما بعد از مدتی به دنبال انتقال و از سطح برنزی به سطح نقره‌ای هستند. شما باید امکان ذخیره سازی آمار خرید را به آنها بدهید تا برای خرید بیشتر و رفتن به سطح بالاتر برنامه‌ریزی کنند.
کارت تخفیف

کارت تخفیف ارائه قیمت‌های بهتر بر اساس رفتار خرید مشتری

 در بندهای قبلی اشاره کردیم که رفتار خرید مشتریان می‌تواند معیار خوبی برای ارائه تخفیف به آنها باشد و شما می‌توانید از این روش برای وفاداری مشتریان استفاده کنید. قیمت گذاری پویا گزینه‌های زیادی دارد که شما می‌توانید به صورت خودکار تغییراتی در سیستم قیمت گذاری خود به وجود بیاورید. در حقیقت قیمت گذاری شما کاملاً بر اساس رفتار مشتری آن صورت بگیرد.

 شما وقتی که یک فروشگاه اینترنتی یا یک فروشگاه واقعی را اداره می‌کنید، به احتمال زیاد مشتریان چندین محصول را از یک دسته خریداری می‌کنند. حالا می‌توانید تخفیف خود را به این شکل در نظر بگیرید که در صورت خرید تعداد مشخصی از یک محصول، تخفیف خاصی مشمول آن‌ها شود.

این مدل قیمت گذاری مشتریان را تشویق می‌کند تا خریدهای بزرگتری داشته باشند و همچنین احساس وفاداری مشتریان را نسبت به فروشگاه شما افزایش می‌دهد. یک مشتری می‌داند که برای خرید لوازم آرایشی بعد از پنج بار می‌توانند ۲۰ درصد تخفیف بگیرد، پس به راحتی خریدهای بعدی خود را از فروشگاه شما انجام می‌دهد و به همین دلیل به مشتری پروپاقرص کسب و کار شما تبدیل می‌شود.
کارت وفاداری مشتری

کارت تخفیف استراتژی قیمت گذاری خود را برای خریدهای بیشتر در نظر بگیرید

 یکی از اشتباهاتی که صاحب فروشگاه‌ها انجام می‌دهند این است که استراتژی قیمت گذاری خود را برای فروش اول و دوم تعیین می‌کنند. اما بهتر است شما نسبت به این موضوع خوش بین باشید و برای فروش‌های سوم و چهارم هم برنامه ریزی کنید. پس اگر شما قیمت‌گذاری خود را بر اساس استراتژی‌های قبلی انجام داده‌اید و می‌خواهید وفاداری مشتریان را به دست بیاورید، حتماً برای فروش‌های بعدی هم برنامه ریزی داشته باشید و مسیر کاملاً بازی برای مشتریان خود در نظر بگیرید.

گروه فرزان کارت آسیا به عنوان یک گروه پیشرفته امکانات لازم برای چاپ کارت تخفیف، چاپ کارت عضویت، چاپ کارت وفاداری، خرید نرم افزار باشگاه مشتریان، چاپ کارت شناسایی تخفیف دار، چاپ کارت پرسنلی تخفیف دار و خرید انواعپرینتر چاپ کارت پی وی سیپرینتر چاپ کارت پی وی سی پرینتر چاپ کارت پی وی سیرا در اختیار شما قرار می‌دهد. فقط کافی است با شماره‌های درج شده در بنر زیر با ما تماس بگیرید.

مشاوره و سفارشات

 


نظرات بینندگان

هنوز نظری ثبت نگردیده است. شما اولین نفری باشید که نظر می دهید

ضمن تشکر از شما، نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از تایید همکاران نظر شما قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال پیام شما با مشکلی مواجه شده است، لطفا بعدا تلاش نمایید