کاربرد باشگاه مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

کاربرد باشگاه مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

اگر فروشگاه زنجیره‌ای دارید من به فکر جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی خود هستید از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنید که در این مطلب توصیف شده است.

یکی از مواردی که در چند وقت اخیر به شدت محبوب شده و حتی در تلویزیون هم تبلیغات آن را می‌بینیم باشگاه مشتریان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم از آن استفاده می‌شود. اما این نرم افزار می‌تواند چه کمکی به میزان فروش یک فروشگاه داشته باشد؟ آیا واقعاً می‌تواند به حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک کند؟ آیا این نرم افزار می‌تواند بر روی استراتژی فروش شرکت‌ها تاثیرگذار باشد؟

بدون شک پاسخ همه این سؤالات مثبت است اما با ما بمانید تا صفر تا صد این موضوع را بررسی کنیم.

باشگاه مشتریان باشگاه مشتریان یعنی چه؟

نرم افزار باشگاه مشتریان یک فضای نرم افزاری ساده و در عین حال پیشرفته است که امکان ثبت اطلاعات خرید مشتریان در آن وجود دارد. یک سالنامه بزرگ را در نظر بگیرید که آن را با خودکار جدول بندی کرده‌اید و هر صفحه آن را به یک مشتری اختصاص می‌دهید. هر زمانی که مشتری از شما خرید می‌کند اطلاعات خرید او را به صورت دقیق از جمله نام کالا، قیمت کالا، تعداد خرید و شرایط تخفیفی آن را می‌نویسید.

هر زمانی که یک مشتری جدید به فروشگاه شما می‌آید یک صفحه به او اختصاص می‌دهید و اگر یک مشتری را از دست داده‌اید آن را پاک می‌کنید. حالا شما هر زمانی که بخواهید می‌توانید این اطلاعات را دسته بندی کنید و از آن‌ها در مورد رفتار مشتریان خود اطلاعات بگیرید.

نرم افزار باشگاه مشتریان نسخه دیجیتال همین سالنامه است که تمامی اطلاعات خرید مشتریان در آن آورده می‌شود و شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت لحظه‌ای و کاملاً دسته بندی شده دریافت کنید. اما این نرم‌افزار مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان

حالا احتمالاً این سؤال در ذهن شما شکل می‌گیرد که چرا باید از نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده کنیم؟ پاسخ ساده است فقط موارد زیر را در نظر بگیرید:

اطلاعات خرید مشتریان خود را به شکل دقیق در اختیار دارید

می‌توانید از فضای نرم افزار برای تبلیغ کالاهای جدید و قبلی خود استفاده کنید

نرم افزار امکان نظرسنجی در مورد کالاها و خدمات مختلف را به شما می‌دهد.

امکان تبادل اطلاعات با مشتریان خود را دارید

دلایل افزایش تعداد مشتریان یا کاهش تعداد مشتریان در یک دوره خاص را می دانید

به کمک این نرم افزار می‌توانید آمار موجودی انبار و آمار خرید و فروش‌های هفتگی، ماهانه و سالانه خود را به دست بیاورید

می‌توانید مشتریان خود را در دسته‌های مختلف قرار دهید و به آنها تخفیف اختصاص دهید

استراتژی فروش خود را می‌توانید با توجه به رفتار مشتریان مشخص کنید.
باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان چگونه باشگاه مشتریان را برای فروشگاه زنجیره‌ای خود پیاده سازی کنم؟

حالا اگر توجیه شده‌اید که نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شما کاربرد دارد باید به فکر پیاده‌سازی آن باشید. برای این کار انجام چهار گام ضروری است:

باشگاه مشتریان  گام اول: نرم افزار باشگاه مشتریان

در گام اول شما باید نرم افزار باشگاه مشتریان را تهیه کنید. نمونه‌های مختلفی از این نرم‌افزار در بازار وجود دارد که از لحاظ فضای کاربری با همدیگر متفاوت هستند. هرچه فضای کاربری نرم افزار برای مشتریان شما ساده‌تر باشد و در آن از زبان فارسی استفاده شده باشد طبیعتاً مشتریان در آن زحمت کمتری متحمل می‌شوند و کار شما برای نگهداری آنها آسان‌تر است. نرم افزار باشگاه مشتریان فرزان کارت آسیا یکی از پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین نرم افزارهای موجود در بازار ایران است که توصیه می‌کنم حتماً اطلاعات و ویژگی‌های آن را مطالعه کنید.

باشگاه مشتریان  گام دوم: انتخاب کارت عضویت

در گام دوم باید برای مشتریان خود کارت عضویت صادر کنید. کارت عضویت یک کارت هوشمند است که شما می‌توانید اطلاعات مشتری را بر روی آن ذخیره کنید و این اطلاعات را در شرایط مختلف تغییر دهید. برای این مورد می‌توانید سه گزینه زیر را انتخاب کنید.

باشگاه مشتریان کارت مایفر 1k: این کارت‌ها دارای یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی یک کیلو بایت اطلاعات هستند که به عنوان پرکاربردترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها شناخته می‌شوند.

باشگاه مشتریان کارت نوار مغناطیسی: در این کارت‌ها از یک نوار مغناطیسی استفاده شده و اگر شما بخواهید از سیستم یکپارچه سازی فروشگاه با سیستم بانکی استفاده کنید این گزینه مناسب است.

باشگاه مشتریان نکته مهم: به خاطر داشته باشید که سیستم سخت افزاری و زیرساخت بانکی امکان مناسبی برای استفاده از این کارت‌ها فراهم  نمی‌کند و دردسرهای ارتباط با شبکه شتاب و سوئیچ های بانکی وجود دارد.

باشگاه مشتریان کارت ترکیبی مایفر با نوار مغناطیسی: کسانی که به فکر دوراندیشی هستند و احتمال می‌دهند که از سیستم یکپارچه سازی فروشگاه با سیستم بانکی استفاده کنند می‌توانند ازکارت ترکیبی مایفرکارت ترکیبی مایفر با نوار مغناطیسی کارت ترکیبی مایفراستفاده کند که در حال حاضر از ظرفیت تراشه آنها و بعداً از ظرفیت نوار مغناطیسی آنها کمک بگیرند.

در اینجا توصیه می‌کنم که از بخش کارت pvcکارت pvc کارت pvcدیدن کنید تا با انواع محصولات ما در این زمینه آشنا شوید.
کارت مایفر

 چاپ کارت عضویت گام سوم: چاپ کارت عضویت

در گام سوم باید به سراغ چاپ کارت عضویت بروید. در این حالت شما دو مسیر متفاوت داریم که هر کدام از آنها با توجه به شرایط فروشگاه شما تعیین می‌شود.

 چاپ کارت عضویت  استفاده از چاپ صنعتی: روش‌های چاپ صنعتی مانند چاپ افست کارت pvc برای چاپ در تعداد کمتر از ۵۰۰ عدد مناسب هستند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند. در این روش شما سفارش چاپ کارت عضویت را به موسساتی مانند فرزان کارت آسیا واگذار می‌کنید.

 چاپ کارت عضویت  استفاده پرینتر چاپ کارت PVC: اگر تعداد کارت مورد نیاز فروشگاه شما از ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ عدد بیشتر باشد در این حالت بهتر است به سراغ خرید چاپگر کارت پی وی سی بروید. روش چاپ افست به صرفه تر از خرید چاپگر است و برای تعداد کم خرید چاپگر توجیه اقتصادی ندارد
پرینتر کارت pvc

پرینتر کارت PVC راهنمای انتخاب پرینتر کارت PVC

حالا اگر به این نتیجه رسیده‌اید که گزینه دوم برای شما بهتر است باید بتوانید که پرینتر مورد نیاز خود را با توجه به تعداد کارت‌ها انتخاب کنید. در این حالت پیشنهاد ما یکی از دو گزینه زیر است:

 چاپ کارت عضویت برای چاپ با تعداد کم: اگر تعداد چاپ کارت شما کمتر از ۲۰۰۰ عدد باشد بهتر است از دستگاه پرینتر هایتی cs۲۰۰ استفاده کنید. این پرینتر از ابعاد کوچکتری برخوردار است و امکان استفاده از آن به عنوان چاپگر رومیزی در دفتر کانون‌ها و در دفاتر پیشخوان دولت وجود دارد.

 چاپ کارت عضویت برای چاپ با تعداد بالا: اگر تعداد چاپ کارت شما بیشتر از ۲۰۰۰ عدد باشد در این مورد پرینتر فارگو ۵۰۰۰ انتخاب بهتری است. این پرینتر از تکنولوژی چاپ غیر مستقیم بهره می‌برد و برای چاپ با کیفیت در حد چاپ کارت بانکی پیشنهاد می‌شود.

نکته مهم: پرینتر فارگو یک پرینتر نیمه صنعتی است که امکان چاپ لبه به لبه را فراهم می کند، اما در پرینتر هایتی احتمال ایجاد حاشیه برای کارت وجود دارد.

 چاپ کارت عضویت گام چهارم: انتخاب دستگاه کارتخوان

آخرین چیزی که شما برای پیاده سازی نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیاز دارید دستگاه کارت خوان است. شما برای کارت‌های مایفر نیاز دارید که از یک دستگاه کارت خوان RFID کمک بگیرید و برای کارت‌های نوار مغناطیسی هم می‌توانید به سراغ پوز الکترونیکی بروید که همانند دستگاه کارت خوان فروشگاه‌هاست. اطلاعات تکمیلی در مورد دستگاههای کارتخوان را می‌توانید از بخشکارتخوانکارتخوان کارتخواندریافت کنید.

در انتها باید این نکته را متذکر شویم که پیاده سازی باشگاه مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه چندانی ندارد و در بلند مدت می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی داشته باشد. قبول داریم که ممکن است اطلاعات این مطلب برای جلب رضایت شما کافی نباشد و توصیه می‌کنم که حتماً از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید.

مشاوره و سفارشات

 


نظرات بینندگان

هنوز نظری ثبت نگردیده است. شما اولین نفری باشید که نظر می دهید

ضمن تشکر از شما، نظر شما با موفقیت ثبت شد. بعد از تایید همکاران نظر شما قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال پیام شما با مشکلی مواجه شده است، لطفا بعدا تلاش نمایید