راهنمای دستگاه حضور و غیاب نیتجن

در این مطلب کار با دستگاه حضور و غیاب نیتجن را از صفر تا 100 خواهید آموخت
* راهنمای کار با دستگاه NAC 5000
جهت کار با دستگاه NAC 5000 ابتدا تنظیمات فارسی کردن منو را انجام داده ، سپس به شرح سایر موارد می پردازیم .
منوی اصلی دستگاه را در شکل پایین مشاهده می نمایید .
دستگاه از نظر ارتباط با شبکه دارای 3 حالت می باشد که با اشکال مختلف در گوشه چپ دستگاه قابل نمایش می باشد
این حالات عبارتند از :
1.برقراری شبکه
2. شبکه برقرار نمی باشد و باید تنظیمات شبکه ای انجام شود .
3.خارج از شبکه ( Stand Alone)
* فارسی کردن منو
جهت فارسی نمودن منو گزینه UI & Sound را انتخاب نموده ، سپس گزینه Display را انتخاب می نمایید . در صفحه ای که نمایش داده می شود برای در قسمت Language گزینه Farsi را انتخاب نموده ، سپس دکمه Save را فشار می دهید
* کاربر
کلیه عملیات کاربر را در این قسمت انجام می دهید . این عملیات عبارتند از :
1. ثبت: عملیات ثبت کاربر را در این قسمت انجام می دهید . برای این منظور ابتدا از منوی کاربر گزینه ثبت را انتخاب نموده و به صفحه ورود اطلاعات وارد می شوید .
اطلاعاتی مانند کد ، گروه ، امتیاز ( سطح دسترسی ) ، تصدیق اثر انگشت ( شناسایی اثر انگشت) و ... را وارد و یا انتخاب می نمایید .
2. کد : جهت وارد نمودن کد گزینه کد را وارد کنید را فشار داده و کد مربوطه را وارد می نمایید و گزینه ENTER را فشار می دهید .
• کد نباید تکراری وارد شود .
3. امتیاز ( سطح دسترسی ) : شامل عادی و مدیر می باشد . یکی از موارد را بر حسب نیاز وارد می نمایید . مدیر مجوز دسترسی به منو را دارد .
تصدیق اثر انگشت ( شناسایی اثر انگشت ) : شامل 2 مورد می باشد .
4.دقت: میزان دقت شناسایی را تنظیم می کند . جهت انجام این عملیات گزینه دقت را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده از 1 تا 9 یکی از اعداد را انتخاب نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
1 کمترین و 9 بیشترین میزان دقت شناسایی اثر انگشت می باشد .
5. سنسور : روشنایی و وضوح اثر انگشت را تنظیم می نماید . برای این منظور گزینه سنسور را فشار داده ، سپس در صفحه نمایش داده شده در زیر ، روشنایی را توسط حرکت روی خط وضوح تنظیم نموده و کلید تایید را فشار می دهید .
* نوع تصدیق ( روش تشخیص هویت ) : در این قسمت روش تشخیص هویت را انتخاب می نمایید که عبارتند از :
انگشت : شناسایی توسط اثر انگشت .
جهت ثبت اثر انگشت ابتدا گزینه انگشت را فشار داده و تصویر زیر را مشاهده می نمایید . سپس انگشت مورد نظر را انتخاب می نمایید ( با لمس انگشت مورد نظر ) .
در این مرحله انگشت را روی سنسور قرار می دهید ، کلید تایید را فشار داده و عملیات را جهت انجام عملیات اسکن و تطابق هر دو اثر انگشت تکرار می نمایید .
در صورت عدم انجام عملیات اسکن با فشار دادن دکمه تلاش مجدد ، مجددا انگشت را جهت اسکن اولیه روی سنسور قرار می دهید .
در صورت تمایل به ثبت اثر انگشت دوم ، انگشت بعد را انتخاب نموده و عملیات را تکرار می نمایید .
در هر مرحله جهت انصراف از ادامه عملیات کلید لغو را فشار می دهید .
رمز : شناسایی توسط رمز عبور
جهت وارد نمودن رمز عبور ابتدا گزینه رمز را فشار داده ، سپس در صفحه نمایش داده شده رمز مورد نظر را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
کارت : شناسایی توسط کارت هوشمند
جهت ثبت کارت هوشمند ابتدا گزینه کارت را فشار داده ، سپس در صفحه نمایش داده شده کارت را روی دستگاه قرار می دهید .
و :در این قسمت نوع استفاده ترکیبی از روش های تشخیص را مشخص می نمایید .
در صورت استفاده از چندین روش تشخیص هویت برای یک فرد مثلا اثر انگشت و رمز عبور با انتخاب گزینه " و " هم رمز عبور و هم اثر انگشت باید شناسایی شود ، اما در صورت انتخاب گزینه " یا " شناسایی یکی از 2 مورد کافی می باشد .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* حذف کردن
جهت انجام عملیات حذف کاربر از این گزینه استفاده می نمایید .
برای این منظور ابتدا گزینه حذف کردن را انتخاب نموده ، سپس در صفحه نمایش داده شده کد کاربر را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید . در این مرحله گزینه بله پرسش نمایشی را فشار داده ، سپس گزینه بله پرسش دوم را نیز فشار می دهید .
* فقط کارت
جهت تعریف سریع کارت این گزینه را انتخاب می نمایید . در این حالت کارت مورد نظر را در محل نمایش داده شده ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید ، قرار داده و آن را ثبت می نمایید . پس از ثبت کارت خود دستگاه ID مربوطه را بصورت خودکار تولید کرده و نمایش می دهد .
در نهایت پس از انجام عملیات کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
صدا و زبان
در این قسمت مواردی مانند زبان ، زمان و تاریخ دستگاه ، تصویر پیش زمینه دستگاه و ... تنظیم می شود .
* نمایش دادن
Language : زبان مورد نظر را انتخاب می نمایید .( پیشتر توضیح داده شد . )
نمای کلی : دارای 2 گزینه کاربر و تصویر می باشد .
تصویر کاربر : در صورت انتخاب گزینه کاربر برای نمای کلی این قسمت فعال شده و شما می توانید تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید .
برای این منظور ابتدا گزینه جستجوگر را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده یکی از تصاویر را انتخاب نموده و کلید تایید را فشار می دهید .
در هر مرحله جهت انصراف از ادامه عملیات کلید لغو را فشار می دهید .
* زمان و تاریخ : در این قسمت زمان و تاریخ دستگاه را تنظیم می نمایید . برای این منظور با بالا و پایین کردن گزینه ها در ستون های ساعت و دقیقه و ستون صبح / بعد از ظهر ( ستون فعالی که در تصویر مشاهده می نمایید .) زمان را تنظیم می نمایید . جهت تنظیم تاریخ نیز کلید تاریخ را در بالای صفحه فشار داده و با بالا و پایین کردن گزینه ها در ستون های سال ، ماه و روز و فشار دادن کلید تایید ( مانند تنظیم زمان ) عملیات را انجام می دهید .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
*صدا
در این قسمت تنظیمات صدای دستگاه را انجام می دهید .
صدا : روشن یا خاموش بودن صدای صحبت کردن اپراتور دستگاه را تنظیم می نمایید.
افکت : روشن یا خاموش بودن صدای انجام عملیات دستگاه مانند ثبت ، شناسایی ، ویرایش ، انجام تنظیمات و ... را تنظیم می نمایید .
بلندی صدا : بلندی صدا ( برای 2 مورد بالا ) را تنظیم می نمایید .
برای این منظور ابتدا گزینه مربوطه را فشار داده ، سپس در صفحه ای نمایش داده شده با لمس هر یک از ستون های بلندی صدا و فشار دادن کلید تایید عملیات را انجام می دهید .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* شبکه
در این قسمت تنظیمات شبکه را انجام می دهید که شامل :
عادی در این قسمت گزینه های زیر موجود می باشند :
نوع شامل با سیم ، بی سیم و از کار انداختن ( بدون شبکه ) می باشد . در صورت از کارانداختن شبکه جهت اتصال مجدد به شبکه می بایست ابتدا تمامی کاربران را پاک کرده و پس از آن عملیات اتصال به شبکه را انجام دهید .
رمز گذاری
زمان Ping : جهت حفظ ارتباط دستگاه با شبکه هر چند ثانیه یک بار ارتباط دستگاه با شبکه برقرار شده و از این طریق قطع شدن شبکه یا قطع شدن سرور مشخص می شود .
لیست AP : لیست Access Point های مربوط به شبکه های بی سیم که در این قسمت با فشار دادن کلید بروز رسانی ، بروز رسانی می شوند .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* شبکه TCP /IP
کد ترمینال : کد ترمینال را وارد می نمایید .
درصورتیکه کاربران ثبت شده باشند دیگر نمی توان کد را تغییر داد .
DHCP : برای این مورد گزینه خاموش را انتخاب می نمایید .
IP ترمینال : جهت وارد نمودن این مورد کلید مربوطه را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده IP ترمینال را که یک داده 4 قسمتی از 1 تا 255 است را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
در صورت اشتباه وارد نمودن عددی می توان با فشار دادن کلید فلش آن را پاک کرد .
با فشار دادن کلید CLEAR داده وارد شده پاک می شود .
IP سرور : جهت وارد نمودن این مورد کلید مربوطه را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده IP سرور را که یک داده 4 قسمتی از 1 تا 254 است را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
با فشار دادن کلید CLEAR داده وارد شده پاک می شود .
در صورت اشتباه وارد نمودن عددی می توان با فشار دادن کلید فلش آن راپاک کرد .
Subnet mask : جهت وارد نمودن این مورد کلید مربوطه را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده Subnet mask را که یک داده 4 قسمتی از 0 تا 255 است را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
با فشار دادن کلید CLEAR داده وارد شده پاک می شود .
در صورت اشتباه وارد نمودن عددی می توان با فشار دادن کلید فلش آن را پاک کرد .
Subnet mask همیشه 255.255.255.0 می باشد .
GateWay : جهت وارد نمودن این مورد کلید مربوطه را فشار داده و در صفحه نمایش داده شده GateWay را که یک داده 4 قسمتی از 1 تا 254 است را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
با فشار دادن کلید CLEAR داده وارد شده پاک می شود .
در صورت اشتباه وارد نمودن عددی می توان با فشار دادن کلید فلش آن راپاک کرد .
GateWay همیشه 0.0.0.0 می باشد .
پورت : شماره پورت ارتباط با ACM است که مقدارش همیشه 7332 می باشد .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* تصدیق
پیش فرض
سطح 1 :1 ، میزان دقت شناسایی 1 :1 ( ابتدا رمز ، کارت و ... را شناسایی کرده ، سپس اثر انگشت را می شناسد .) تنظیم می شود . برای این منظور ابتدا کلید مورد نظر را فشار داده و از بین 1 تا 9 یک عدد را انتخاب نموده ، سپس کلید ENTER را فشار می دهید .
1 کمترین و 9 بیشترین میزان دقت را دارد .
سطح 1 : N ، میزان دقت شناسایی 1 : N ( به محض گذاشتن اثر انگشت شناسایی می شود . ) تنظیم می شود . برای این منظور ابتدا کلید مورد نظر را فشار داده و از بین 1 تا 9 یک عدد را انتخاب نموده ، سپس کلید ENTER را فشار می دهید .
1 کمترین و 9 بیشترین میزان دقت را دارد .
ذخیره سازی گزارش : با انتخاب گزینه بله در این قسمت رخدادهای شناسایی ذخیره می شوند و می توان برای هر دو سیستم کنترل تردد و حضور و غیاب استفاده نمود . اما در صورت انتخاب گزینه نه فقط می توان در کنترل تردد از آن استفاده نمود.
شناسایی 1 : N در صورت انتخاب گزینه " بکار گیری " از روش شناسایی 1 : N استفاده می شود .
در صورت انتخاب گزینه " بکارگیری با کد کاربری " ابتدا باید کد را وارد نمایید ، سپس اثر انگشت را قرار دهید .
در صورت انتخاب گزینه " در حال استفاده نمی باشد " به این معنی است که از روش شناسایی 1 : N استفاده نمی شود .
پایان مهلت 1 : N حداکثر مدت زمان شناسایی 1 : N می باشد که جهت تنظیم ابتدا کلید مربوطه را فشار داده ، سپس از میان اعداد 3 تا 9 یک عدد را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
* نام کاربر دارای 2 گزینه می باشد :
قابل رویت : هنگام شناسایی نام کاربر نمایش داده می شود .
غیر قابل رویت : هنگام شناسایی نام کاربر نمایش داده نمی شود .
* کارت
نوع : گزینه عادی را انتخاب می نمایید تا قابل استفاده شود .
نوع معمولی : گزینه مایفیر را انتخاب می نمایید .
* حضور و غیاب
کلید های عملیاتی F را برای حضور و غیاب فعال / غیر فعال می نماید .
استفاده کردن : در صورت انتخاب گزینه خاموش کلید فعال ندارید . در صورت انتخاب گزینه روشن کلیدهای فعال وجود دارند .
نوع
عادی : با انتخاب این گزینه کلید های F1 تا F4 فعال هستند .
آسان : با انتخاب این گزینه کلید های F1 و F2 ( ورود و خروج ) فعال هستند .
بسط یافته : با انتخاب این گزینه کلید های F1 و F2 ( ورود و خروج ) فعال هستند و با فشار دادن کلید " کمک " می توان تا 99 کلید عملیاتی را ایجاد نمود ، به این صورت که در صفحه نمایش داده شده شماره کلید را وارد نموده ، کلید ENTER را فشار داده ، سپس نام کاربری و رمز عبور را وارد می نمایید
* سنسور
در این قسمت تنظیمات سنسور انجام می شود که شامل :
نوع
پایان مهلت : مدت زمان گذاشتن اثر انگشت تا برداشتن آن است .
سطح شناسایی اثر انگشت زنده در حال استفاده نمی باشد : در صورت انتخاب این گزینه کلیه اثر انگشت ها را شناسایی می کند . ( زنده و غیر زنده )
زیاد
متوسط
کم
تنظیمات : تنظیمات روشنایی سنسور در این قسمت انجام می شود . برای این منظور ابتدا کلید تنظیمات را فشار داده، سپس روشنایی سنسور را با حرکت خط وضوح در صفحه نمایش داده شده تنظیم نموده و کلید تایید را فشار می دهید .
* دوربین
ضبط کردن ( تصویر برداری ) که شامل گزینه های زیر می باشد .
در حال استفاده نمی باشد : با انتخاب این گزینه به همراه شناسایی تصویر برداری انجام نمی شود .
موفقیت در شناسایی : با انتخاب این گزینه پس از شناسایی موفقیت آمیز تصویر برداری انجام می شود .
شکست در شناسایی : با انتخاب این گزینه پس از شناسای در شکست تصویر برداری انجام می شود .
همیشه : تصویر برداری همیشه انجام می شود .
قدرت تشخیص : همان کیفیت تصویر می باشد که می توانید گزینه های کم یا زیاد را انتخاب نمایید .
نمایشگر : نمایش یا عدم نمایش عکس را در این قسمت تعیین می نمایید . این مورد شامل گزینه های زیر می باشد
1.فعال : هنگام شناسایی عکس نمایش داده می شود .
2.غیر فعال : هنگام شناسایی عکس نمایش داده نمی شود .
* گزینه ثابت
در این قسمت تعداد اثر انگشت و طول شناسه کاربری را تعیین می نمایید .
شمارش قالب ( تعداد اثر انگشت ) : جهت تعیین این مورد ابتدا گزینه مورد نظر را فشار داده و در صفحه ای که نمایش داده می شود تعداد اثر انگشت را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
طول کد : جهت تعیین این مورد ابتدا گزینه مورد نظر را فشار داده و در صفحه ای که نمایش داده می شود طول شناسه کاربری را وارد نموده و کلید ENTER را فشار می دهید .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* اطلاعات
معمولی
در این قسمت وضعیت کلی دستگاه نمایش داده می شود . این اطلاعات عبارتند از :
کد ترمینال
کاربر / قالب ( تعداد کاربر / تعداد اثر انگشت )
مدیر ( تعداد مدیر )
F / w ( نسخهFirm ware )
سیستم عامل ( نسخه سیستم عامل نصب شده روی دستگاه )
نوع شبکه
حضور و غیاب ( هنگامی که کلید های عملیاتی فعال باشند به معنی این می باشد که دستگاه در حالت حضور و غیاب قرار دارد و در این قسمت وضعیت آن روشن می باشد.)
کارت : نوع کارت نمایش داده می شود .
* تست
در این قسمت امکان تست دستگاه فراهم شده است . برای این منظور گزینه مورد نظر را فشار داده و گزینه بله پرسش نمایش داده شده " این عملیات مدتی طول خواهد کشید ، می خواهید ادامه دهید ؟ " را انتخاب نموده و پس از چند ثانیه نتیجه را مشاهده می نمایید . موارد چک شده عبارتند از :
سنسور
RTC
شبکه
انتخاب پایگاه داده ( بانک اطلاعاتی )
پایگاه داده کاربر ( اطلاعات کاربر )
پایگاه داده گزارشات
دوربین
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
* USB
دریافت گزارش
در این قسمت می توان رخدادهای شناسایی روی دستگاه را به فلش منتقل کرده و اطلاعات از دستگاه پاک می شود . برای این منظور ابتدا فلش را به بر روی پورت USB دستگاه قرار داده ، سپس کلید دریافت را فشار داده ، تصویر زیر را مشاهده نموده و عملیات انجام می شود
با فشار دادن کلید توقف ، عملیات متوقف می شود .
*دریافت کاربر
در این حالت دستگاه باید از شبکه خارج شده و در حالت Stand Alone باشد . برای این منظور باید در تنظیمات شبکه نوع را " از کار انداختن " انتخاب نمایید .
در این قسمت اطلاعات کاربر از دستگاه به فلش منتقل می شود .
]
* ارسال کاربر
در این حالت دستگاه باید از شبکه خارج شده و در حالت Stand Alone باشد . برای این منظور باید در تنظیمات شبکه نوع را " از کار انداختن " انتخاب نمایید .
در این قسمت اطلاعات کاربر از فلش به ترمینال منتقل می شود .
* بازگرداندن به حالت ابتدایی
جهت بازگرداندن دستگاه به حالت ابتدایی از این قسمت استفاده می شود .
اطلاعات کاربر : جهت حذف اطلاعات کاربر این گزینه را فشار می دهید .
اطلاعات گزارشات : حهت حذف رخدادهای شناسایی این گزینه را فشار می دهید .
اطلاعات انتخابی : جهت Reset کردن کلیه تنظیمات این گزینه را فشار می دهید .
راه اندازی مجدد : جهت Reset کردن دستگاه این گزینه را فشار می دهید .
تنظیم : در این قسمت امکان تنظیم نمودن صفحه لمسی فراهم شده است . با انتخاب این گزینه باید مکان هایی که دستگاه مشخص نموده را فشار داد ( لمس کرد ) و در نهایت قسمتی دلخواه از صفحه سفید نمایش داده شده را با انگشت ، قلم یا هر وسیله مناسب دیگر لمس می نمایید .
بروز رسانی فیرم ویر : جهت بروز رسانی فیرم ویر ابتدا فلش را فلش را به بر روی پورت USB دستگاه قرار داده سپس گزینه بروزرسانی فیرم ویر را فشار می دهید .
در نهایت پس از تنظیم کلیه موارد کلید ذخیره سازی را فشار می دهید .
جهت تهیه این محصول فقط کافی است با شمارههای درج شده در بنر زیر با ما تماس بگیرید.
نظرات بینندگان